Közeleg az év vége...


Nahát megkaptuk az év végi prémiumot a múlt héten... 8000, azaz NYOLCezer forint, utalvány formájába. Sokan felháborodtak és olyanról is tudok, aki azt mondta, hogy nem fogja átvenni, mert megalázónak tartja. Hm. Nem tudom, mit tudnak tenni, ha tényleg nem veszi(k) át, hiszen ez nem kp., nem számlára utalják, hanem a kézbe nyomják és alá kell írni, hogy átvéve.

Nem tudom... Az biztos, hogy ez is egy szint. Egy szintje annak, hogy az állam a saját dolgozóit mennyibe nézi. Ennyit tud adni egy kormányhivatal... Szomorú... Megértem azokat, akik nem akarják átvenni, sokra én se megyek vele..., nem kapok érte még egy kiló Stühmer szaloncukrot se... A környezetembe se akarták sokan elhinni, hogy tényleg ennyi az év végi jutalom. Van aki azt mondta, hogy biztos viccelek (azért szerintem ennyire nem szar a humorom 😀).

Na mindegy is, most akkor inkább annak örömködök, hogy már csak 3 napot dolgozok idén a mai nappal együtt. Elvileg...

Azért csak elvileg, mert a szabadságom ki lett írva, a főnök el is engedett, jóvá is hagyta, de csak most láttam, hogy bizony csütörtökön és pénteken is lesz még betegvizsgálat. Ezzel nincs is gond ugye, csupán az, hogy nincs aki helyettesítsen. Illetve van, de... A kolléganőm elvileg tudna helyettesíteni, de teljesen kiakadt mikor kiderült, hogy az utolsó két nap is lesz még munka. Gondolom azt hitte, hogy egész nap internetezik, vagy hereverél. Hát a főnök meg nem így gondolta. Ezzel az a gond, hogy mivel a jövő évet is 3 nap szabadsággal kezdem, így nem ér rá, hogy majd amikor jövök január 5-én, akkor csináljam meg a szakértéseket. A kolléganőmnek kellene. De már kiakadt, hogy Ő még soha nem csinálta élesbe, és mi van, ha bírósági ügy lesz belőle? Meg különben is hogy képzeli a főnök? Stb. Na ebből az lett, hogy felmentem a főnökhöz és megbeszéltem vele. A vége az lett, hogy elvileg a kolléganőm "megcsinálja" amennyire tudja az én részemet és majd pénteken bejövök (elvileg ha kész) és átolvasom, aláírom. De már látom a sötét jövőt, hiszen a mai napon, csak a saját feladatát kellett megcsinálni (4 betegvizsgálat) és azzal is csak most végzett fél 4 után. Akkor hogyan fog megbírkózni a közel 10 vizsgálattal (duplán, hiszen az én részemet is meg kellene csinálnia)? Na mindegy. Elvileg szabadságon leszek, gyakorlatilag meg lehet itt kell miatta töltenem a szabadságomat. De ha ez így lesz, akkor nagyon morcos leszek. Egy talpraesett kollégával ez nem lenne gond, fel se merülne ez a probléma, hiszen én is megcsinálom az Ő részét, mikor szabin van. De az én kolléganőm nem éppen ilyen talpraesett. Tudom-tudom, magamnak is köszönhetem, hogy miért védtem, mikor a főnök baszogatta és ki akarta rúgni? De nyilván azért, mert ha ló nincs, a szamár is jó... 

Aztán mi is van még?

Idén (26-án) nem anyukámnál lesz a karácsonyi ebéd (mégiscsak 74 éves), hanem megbeszéltük a családdal, hogy idén az öcséméknél lesz.

Mindenki kiveszi a részét, a házigazdák csinálják a sülteket (húst), anyukám, hogy ne érezze magát mellőzöttnek, Ő csinálja a töltött káposztát. A hozzávalókat már megvettük, de így neki is lesz feladata. A lányomék kétféle ünnepi édes sütit hoznak, én meg csinálok sósat, zserbót, hókiflit és még valamit, amihez éppen kedvem lesz. 

24-én szaladgálós napom lesz, a fiam is dolgozni fog, szóval délbe megyek érte a munkahelyére, és onnan hozzánk jön, mert rendeltünk sültes tálat (lehet anyut és a vak nagybátyámat is elviszem hozzánk ebédre). A lányomék a párja édesanyjánál lesznek (23-24-én), majd csak 25-én jönnek haza. Akkor ráadásul Ők is dolgozni fognak, mert az az ismerős, aki sültes tálakat készít megkérte őket, hogy besegítenének-e a tálak kiszállításába? Igazából csak a lányomat kérdezte, de mivel két kocsijuk van és a párjának is felcsillant a szeme, így 25-én ők fogják házhoz vinni az ünnepi sültes tálakat. 

Aztán ha végeznek, akkor jönnek hozzánk "ebédre", ami nyilván inkább estebéd lesz, hiszen elvileg 10-től délután 4-ig lesz kiszállítás, vagyis addig dolgoznak. 
Arra a napra még nem dölt el, hogy mi lesz a menü nálunk. 
A terv: fácánleves (a fácánok már a fagyasztóba vannak) vagy halászlé (a hal is a fagyasztóba van, felpucolva - emlékezve a tavaly előtti balesetre, mikor is a férjemet a sürgősségire kellett szállítanom karácsony másnapján reggel és nekem kellett az egész menüsort egyedül megcsinálnom a hal felpucolásától kezdve a sülteken át a süteményekig, a szerencsétlen a halpucolás miatt). 
Szóval halászlé vagy fácánleves. 
A töltött káposzta az biztos! Nálunk ez nagyüzembe készül, kb. 4-5 kiló darált húsból, másfél-kétkiló oldalasból és 2-3 füstölt oldalvégből. Nem is szoktam számolni, hogy mennyi tölteléket csinálok, de szerintem 60-80 szárma biztos szokott lenni. A férjem állítja össze, az én dolgom a töltelékek elkészítése, mert azt nem tudja (vagy nem akarja) :). Amúgy nem alaptalanul, híresen finom az általa készített káposzta, tényleg nem ettem még én se jobbat sehol, mint amit ő készít. Én úgy terveztem, hogy arra a napra nem csinálunk mást (úgy értem sülteket). A hurkát-kolbászt is majd inkább máskor sütöm meg. 
26-án az öcsémékhez megyünk, ott se fogunk éhezni. De igazából a nagy családi összejövetel a lényeg, és nem a kaja. Mi nem is szoktunk egymás közt ajándékozni, csak a gyerekeknek. Az evésre meg nekem különösen oda kell majd figyelnem, hogy ne szaladjon el velem a ló. 
A kondibérletem is lejárt, de még nem döntöttem el, hogy két ünnep közt elkezdem-e a következő etapot. De azt hiszem, hogy igen. Szükséges lesz :) 
Persze ez attól is függ, hogy pl. a vendég/vendégek mikor érkeznek hozzánk és meddig maradnak. A férjem húga jön majd hozzánk, hiszen a férje tavaly nyáron öngyilkos lett és nem akartuk, hogy egyedül karácsonyozzon. De még nem tudja, hogy mikor jön, mert azt se tudja, hogy a két lánya mikor megy haza hozzá. Nyilván akkor nem jön el, hanem csak akkor mikor a lányok már visszautaznak. Vagy még az is lehet, hogy jönnek mindannyian. Mondjuk jobb lenne tudni, hogy mikor, hányan és mennyi időre jönnek, de ezen most nem feszengek. Ha itt lesz/ lesznek, majd megoldjuk.

Tehát még a mai nap és még kettő és jön a szabadság (nagytakarítás, selejtezés, mosás, sütés-főzés, vagyis ahogy a dolgozó háziasszonyok pihennek karácsonykor). 


Megjegyzések