Mire elég fél óra ebédszünet?

Most az van, hogy pár napig elég kevés a munka. Nyafogtam a kolléganőmnek, hogy "jajj, ma nagyon lassan fog telni az idő... Mit fogok én egész nap csinálni?" Én jobban szeretem ha sok a munka, mert akkor gyorsan elröppen a munkaidő. De néha nem bánom az ilyen napokat se, főleg ha ki tudom használni a lehetőséget.

Ma úgy alakult, hogy a kolléganőmmel megbeszéltem, hogy mivel úgyis edzős napom van, így nem munka után, hanem ebédidőbe mennék el. Legalább jobban telne az idő, meg úgyse hiányoznék a kutyának se, a munkát úgyis befejezem mielőtt kimegyek, stb. Nem nagyon volt más választása, mint az, hogy annyit mondjon: OK. (Ez annyit jelent, hogy bár Ő is kimegy, de ha bármi történne véletlen, keresne a főnök, vagy olyasmi történik ami miatt azonnal vissza kell jönnöm, akkor ír vagy felhív.)

Fél 12-től lehet kimenni és fél 2-ig kell visszaérni az ebédidőből. Ez a szabály! 

Nos ez az időintervallum nekem pont megfelelő volt, hiszen kb. ennyi időt szoktam a kondiba tölteni. Na jó, ha van időm, akkor talán egy kicsit többet is, de ennyi is elég a mai napi mozgás megvalósításához.

Fogtam hát magam és a félórás ebédidőmet - fél 12-től, fél 2-ig - hatékonyan kihasználtam. 


(És egy ici-pici lelkiismeret furdalásom sincs! Van, hogy hetekig nincs lehetőségem kimenni még 15 percre se, mert akkor meg annyi vizsgálat van. Szóval teljes lelki nyugalommal tettem amit tettem.)

Tök jó volt, mert fél 12-kor szinte alig voltak a terembe. Lent pár fiú emelgette a súlyokat, de fent a kardió részen csak én voltam egyedül.

Először bemelegítettem, aztán nekifogtam én is a súlyok emelgetésének. 

Ezután 40 perc kardió következett. 10-es emelkedőn szoktam gyors tempóban sétálni, majd a végén csak bónuszként kocogok 15-20 percet. Ma az időkorlát miatt a kocogás elmaradt, csak a 40 perc séta maradt emelkedőre állítva a gépet. 

Ezt egy személyi edző javasolta még régebben, hogy ha a célom a fogyás minimális izomvesztés mellett, akkor ne fussak a futógépen, hanem emelkedőn gyors sétát végezzek. Úgy mondta, hogy minimum 30 perc súlyzós edzés és utána legalább 30 perc gyors séta a futópadon 10-12-es emelkedőn minimum 4,5 - 5,5 km/h sebességgel a legjobb az izomépítéshez és ezzel a módszerrel a szervezet gyorsabban égeti a zsírt. Nem tudom, hogy valóban így van-e, de én hittem neki és azóta így csinálom. Nagyon sajnálom, hogy már nem dolgozik ott abba a terembe, ahová járok. Mondjuk egyelőre a célom még továbbra is a fogyás és nem is tudom, hogy mikor érem el azt a súlyt, amikor úgy fogom gondolni, hogy már "nem csak" a fogyás a cél, hanem az izomzat formálása. Ettől még nagyon-nagyon távol vagyok, ezért egyelőre még nem foglalkoztat a személyi edző kérdés. 

Ma ennyire volt idő, mert ugye a "félórás" ebédszünetbe ennyi fért bele! Viszont nyertem vele egy csomó időt! 



Megjegyzések