Na, ezt is jól megkaptuk...

Egy hete írtam utoljára, akkor nem voltam épp boldog, mivel a kolléganőm alávágott a hangulatomnak. Másnapra megemésztettem a dolgot, akkor már inkább sajnáltam, azóta meg egyre jobban sajnálom, olyan szánalomra méltó..., de mondjuk érdemi előrelépés nem igazán történt a mindennapi kapcsolatunkat illetően. Látszólag jól érzi így magát, én meg magamba sajnálgatom (nem tudom miért, valószínűleg azért, mert hülye vagyok).

De azóta megint történt valami, amire azt mondhatom, na... ezt megint jól megkaptuk!

Az történt, hogy január utolsó munkanapján jött a hír, hogy azonnal el kell dobni a tollat és menni kell a főnökhöz mindenkinek, mert értekezletet hívott össze. Valójában csupán annyi történt, hogy tájékoztatni szeretett volna minket: mivel egy büdös fillér béremelést se kap(t)unk, így február elsejétől nem kell ledolgoznunk az ebédidőt. Pfff. Na hurrá! Ezzel aztán mehetek vásárolni a boltba... 


Nem kell ledolgozni az ebédidőt. Elég szánalmas, főleg annak tekintetében, mint már korábban is írtam, hogy a mindennapi munkánkhoz szükséges programba való belépéskor a program úgy üdvözöl, hogy " Tájékoztatjuk Önöket, hogy a rendszerbe betöltésre került a KSH által közölt, 2023. évi fogyasztói árnövekedés 17,6%-os mértéke." Szóval minimum ennyivel ér kevesebbet a bérünk, de pénzt nem tudnak akarnak adni, helyette nem kell ledolgozni az ebédidőt. 

Csak a tegnapi napon két volt kolléganőm mondott fel a munkaügyibe. Csodálom, hogy csak kettő... Nem tudom mi a cél? Az, hogy ha a kormányhivatali dolgozók bérét nem emelik, akkor mi majd alacsonyan tartjuk a diplomás bért és így nem kell akkorát emelni a tanároknak se? Az már biztos, hogy egy pedagógus többet keres mint mi, és nem napi 9 órát dolgozik... Vagy az a cél, hogy mivel tele van a kormányhivatal pedagógus és óvonő végzettségű munkavállalóval, ezért addig nem emelik itt a bért, amíg ők inkább vissza nem mennek a saját területükre? Így valamelyest tudnák enyhíteni a pedagógus hiányt, hiszen ki az a marha, aki itt marad napi 9 órában kevesebb pénzért, mint amit pl. az óvodába napi 4-5 órába megkereshet? Na mindegy, a mozgolódás elkezdődött. A hírek ugye úgy szólnak, hogy a pedagógus bérek elérik a diplomás átlagbér 72%-át, csak azt nem teszik hozzá, hogy a mi diplomás bérünk meg eléri a pedagógus bérek 72%-át :( Jaaaaaa, és nem a pedagógusoktól sajnálom! Abszolút nincsenek túlfizetve!

Mikor elmeséltem a gyerekeimnek, hogy mit kaptunk béremelés helyett, mind a kettő egyből azt mondta, hogy menjek el én is innen, hiszen már egy Lidl eladó-pénztáros is megkeresi azt a pénzt amit én, vagy még akár többet is. A fiam egyből ajánlotta, hogy a yettelnél keresnek értékesítőt, a tőle pár méterre lévő üzeletbe, és sokkal több a fizetés, mint most az enyém, ráadásul ott elég jó plusz juttatási csomag is lenne, úgy mint pl. magánorvosi ellátás, dietetikus, személyi edző, a legmodernebb csúcstelefon természetesen ingyenes internethasználattal, bónusz és egyéb cafatéria. 

Én meg nézek ki a fejemből, mert elvileg már alig van pár évem a nők 40-hez, és nyilván itt ez kényelmes, profi vagyok a munkámba, el is ismerik (na jó, nem anyagilag..., de a főnököm szóban rendszeresen dicsér, meg a kollégák is), most kezdjek bele nyugdíj előtt valamibe? 

Na meg az is eszembe jut, hogy tudom, tudom, "valósítsa meg mindenki az álmát", - tehát tanuljak csak németül, mert ki tudja... DE aztán meg az is eszembe jut, hogy nem mindenkinek úgy valósul meg az álma, mint szeretné: 


Mint korábban írtam, ha beszélnék németül, akkor igen, talán még most is megindulnék Ausztriába (férjemmel együtt), mert ott lenne értelme dolgozni. Nem riadok vissza a fizikai munkától, dolgoztam én gyárba is 3 műszakba, nem esett le a gyűrű az ujjamról. Szóval visszatérve a fiam ajánlatára, nyilván nem egy 50 éves nőt akarnak a mobilszolgáltatóhoz, hanem inkább egy fiatalt aki keni-vágja a telefonnal kapcsolatos dolgokat. A lányom is ajánlotta, hogy menjek baristának, mert az nekem való. Most nyílik majd egy új kávézó és be is tanítják akit felvesznek. Na de lássuk be, oda se az én korosztályomat keresik. 

Szóval el vagyok egy kicsit keseredve, mert itt semmi lehetőségem nincs, hogy plusz pénzhez jussak, a béremet meg úgy tűnik nem nagyon akarják emelni. Őszintén én még mindig reménykedem, hogy mégiscsak jönnek majd az önkormányzati választások, csak próbálnak valahogy előtte motiválni... 

Vagy tényleg ennyire sz@rba lehet a költségvetés, hogy tényleg nincs pénz? Sokfelöl jönnek ilyen hírek. Egyre több ismerősöm kezdett bele euro felvásárlásba, mert szerintük hamarosan 450 is lehet az euró (persze nem most, majd választások után): De tényleg ekkora a sz@r? Kezdjek el németül tanulni? Milyen kár, hogy én még az a generáció vagyok, aki csak oroszt tanult... 

Nos arrafelé meg nem akarok menni... 

De hogy ne csak panaszkodás legyen, azért van ám olyan is ami örömet okoz. Pl. az, hogy közel egy hónap kihagyás után a kondiba megint elértem a tavaly év végi eredményeimet. Két hete döntöttem úgy, hogy nem érdekel ha tele is van a terem, én akkor is elkezdem megint a mozgást egy hónap kihagyás után. Két hete fura volt, a súlyzós edzés nem okozott gondot, de utána a futógépen csak fél órát tudtam lenyomni. De ezen a héten már ment újra a 7 km, ráadásul úgy, hogy négyszer 5 perc meredek emelkedőt is tettem bele. És nem kellett hozzá egy óra se! (Elég volt 59 perc, az meg ugye mégse egy óra! Nem? De! 😀 ) 

Aztán meg a hétvégi piacozás is örömforrás. (Szóval ne sírjak a bérem miatt, mikor még a piacra futja belőle...) 

Múlt hétvégén pl. megint vettem egy olyan dolgot, amire az ég világon semmi, de semmi szükségem sincs, és a férjemmel úgy "játszottunk vele", hogy szétröhögtük magunkat. Olyan vicces. Lementünk egy 4-5 éves szintjére. De jól esett.

Szóval vettem egy interaktív macit. Ha pl. megcsiklandozom a talpát, akkor ezt csinálja:

Lehet etetni, akkor cuppog, vagy lehet csiklandozni a talpát és akkor nevet, vagy lehet babusgatni, akkor mosolyog, de ha békén van hagyva, akkor egy idő után elkezd horkolni. Hát ez a legviccesebb (nekem).  A lányom szerint inkább  "horror maci", ahogy nyitogatja a szemét, meg amilyen hangokat kiad. Mindegy, mi olyan jókat kacagtunk, hogy az utolsó fillérig megérte a 300 Ft.-ot. Ennyit adtam érte. Egy nagy kupac ruha mellé voltak ledobálva plüssjátétkok, köztük volt ez is. Valaki megkérdezte, hogy mennyiért adják a plüssöket? Az eladó azt mondta, hogy 300 Ft. Egyébként biztos nem vettem volna meg, mert a játékokat egyáltalán nem szoktam figyelni, nem szoktam megkérdezni, hogy mennyibe kerülnek, hiszen nincs akinek vegyek. De a 300 Ft. hallatán egyből kiszúrtam, hogy ez valami drágább dolog lehet, úgyhogy rákérdeztem, hogy ez is annyi? Azt mondta, igen. Hazavittem és otthon derült ki, hogy még az elemek is jók benne, már azok magukba többe kerülnek, mint háromszáz forint. Egyébként durván túlárazott a játék, az emagon találtam meg: 

Jaaa! És most először futottam bele a Lidl-be ilyen munch vagy hogy is mondják dologba. Egy csomó zöldség és gyümölcs volt a ládába (mandarin, narancs, banán, retek, 3 féle paprika - kápia, kaliforniai és normál tv paprika, paradicsom, karalábé, bio kígyóuborka, maracuja), és ez az egész láda volt 400 Ft. Mondjuk pont jókor voltam, jó helyen, mert kb. 8-10 ládányi volt csak és néhány perc alatt el is kapkodták. 

Spórolok mindenhol ahol csak lehet. (Na jó, ez nem igaz, hiszen a macit is megvettem, és azért khmm, előfordul, hogy nem létszükséglet a vásárlásom alanya). 
De akár ennek jegyében is történhetett, hogy szereztem a férjemnek egy új mobil előfizetést. Már tavaly is mondogattam, hogy váltani kellene. Korlátlan beszéd és 100 GB net volt neki a Yettelnél és mára eléggé elszállt az előfizetői ár. Amúgy nem foglalkoznék vele, de mivel a nevemen van és én fizetem utalással (nyilván behajtom az emberen), így csak látom. Már januárba megint több lett, mint decemberbe volt, gondoltam OK, az infláció... De aztán megint jött egy értesítés, hogy márciustól megint emelik. Na ez volt az utolsó csepp a pohárba. Fogtam magam és kerestem más lehetőséget. Ami nagyon meglepett, hogy találtam még a félárnál is olcsóbbat, de kiderült, hogy csak számhordozással lehet megrendelni és mivel a yettel hálózatát használja a szolgáltató, így Yettel ügyfelek nem vehetik igénybe. Hmmm. Szóval aki Yetteles, az fizessen csak, ne spóroljon! Na mindegy is, hiszen nem vagyok az a könnyen feladó tipus. Találtam is olyat, mint amit nem lehetett a Yettel hálózat miatt kötni és Vodafone hálózaton működik, teljes a lefedettség, de mégse Vodafone (elvi problémáim vannak velük, mióta a NER ezt is felvásárolta...). Egyik délután megrendeltem az új előfizetést, egy órán belül hívtak is, adategyeztetés, intézik a számhordozást... Másnap meg már azért hívtak, hogy minden OK, küldik a sim kártyát és február hetedikétől már él is az új előfizetés. A közel 15.000 Ft. helyett, még 7000 Ft. se lesz a korlátlan beszéd és a 100 GB net. 

Aztán még tavaly indítottam egy beszélgetést a facén egy csoportba, aminek az volt a lényege, hogy ahol a lányom lakik, ott nincs csomagautomata és ezért be kellett járnia a városba naponta feladni amit eladott. Szóval a héten jelezték, hogy a kezdeményezésnek köszönhetően már nem kell bemenni a városba, helyben is fel lehet adni a csomagokat. 


Na, ügyes vagyok? 
Tudom... 



Megjegyzések