A hosszú hétvége nem is tűnt annak...

Tényleg négy nap volt szabad? Nahát! Nekem kb. olyan gyorsan szállt tova, mintha csak szombat-vasárnap lett volna. Jó, mondjuk sokkal többet most se pihentem, mint hétvégente szoktam, de talán a péntek olyan volt... A húsvét miatt több tennivaló akadt. Még több sütés-főzés-takarítás. Aztán a miénken kívül ugye még 3 háztartás ellátása étellel (anyukám a vak nagybátyámmal, fiam és a lányomék). Jutott mindenkinek süti is meg főtt étel is bőven. A sonkaléből lencsegulyást főztem, nekem az is nagyon ízlett. Nem mintha jó ötlet lett volna még abból is enni. Ettem a sütikből is, meg nyilván a sonkából, a kalácsból a zsírjába sült kacsamájjal, és nem hagyhattam ki a zöldhagymát se, mert azt most hivatalosan is lehetett enni. Imádom! Annyit azért megpróbáltam, hogy ha már eszek, akkor legalább kis adagokat és igyekeztem sokat inni (teát), hogy inkább az töltse a gyomromat. A tyúktojáson kívül fürjtojást is főztünk. Magamtól soha nem vennék, de kaptuk, szóval egy doboznyit megfőztem, egy doboznyi meg még a hűtőbe van. 

Kondiba is jártam az ünnepek alatt. Azt kell mondanom, nem volt túl nagy a tolongás. A máskor fullra teli parkolóba alig-alig volt néhány autó.


Bent a terembe is ennek megfelelően lézengtek csak páran. Az edzés után most se hagytam ki a szaunát. Még mindig imádom. De valahogy át kell állítanom az agyam, mert már a konditerembe tartva azt várom, hogy mikor mehetek már a szaunába? Letudtam a lábnapot, majd következett a futógép, de most arról is 30 perc után leszálltam, mert már indultam volna "izzadni". Aztán visszafogtam magam és a még hátralévő futás helyett egy 30 perces intervall kerékpározást lenyomtam és csak azt követően mentem a szaunába. Egyedül voltam, aztán egy idő után egy fiam korú srác csatlakozott. Az előírás szerinti 15 percet voltam megint, de szerintem ezen a héten már lehet kicsit meghosszabbítom, amíg jól esik, vagy ha marad a 15 perc, akkor többször megyek.

Mondjuk az nem is ártana, ha többször mennék (nem feltétlen a szaunába, hanem az edzőterembe), mert az elmúlt 4 napba nem írtam a yazió-t. Azt hiszem jobb is... A ch bevitelem sokszorosa lehetett a megszokottnak, hiszen nagyon kevés fehérlisztből készült dolgot szoktam enni, most meg kalács, süti, sós, és a lencse ch tartalma se kevés. 


Igazából rá kellene venni magam, hogy amikor nem terembe edzek, akkor elsétáljak az utca végén lévő szabadidőparkba és vagy fussak vagy az ott lévő elég sok lehetőség közül válasszak valamit, ami mégiscsak kalóriaégetés.

Jaaa, kissé el vagyok tévedve ebbe a jó időbe... Nemrégen még fagyott hajnalba, mondták is, hogy annyi a baracknak, megint nem lesz idén..., erre most meg 25 fok van napközbe? Így történt, hogy még mindig téli gumi van a kocsin. Persze már szóltam az öcsémnek, hogy ütemezzen be engem meg a lányomat is kerék- illetve gumicserére, de pont most küldték el valami képzésre... Mindegy is, ha nem esik az eső, akkor úgyis bicajjal járok, azon meg ugye nem kell cserélgetni a téli-, nyári gumit :)

Április van, jövő hónaptól már az új eljárásrend szerint dolgozok, a kolléganőm státusza megszűnik, az ő munkáját is nekem kell majd ellátnom. Persze az összevont, eddigi két pozíció nem jelent dupla fizetést. Ami még ennél is gázabb, hogy májustól már az új jogszabályok alapján kell dolgozni, de még nincs módszertan, hogy mégis hogyan kellene? És nem csak módszertan kellene, hanem az informatikai és a szakigazgatási rendszert is módosítani kellene. Hm, kíváncsi leszek, hogy miként fog megvalósulni az, hogy április 30-án még a régi szakrendszerbe és a jelenlegi jogszabályi előírásnak megfelelően, majd május elsejétől meg már az újba dolgozunk. Itt még soha nem tapasztaltam, hogy zökkenőmentes lett volna az átállás. A "hogyan csináljuk" dolgot se mondta még el senki, de hirtelen összehoztak egy képzést tizedikére, majd ott talán elmondják... Azt látom, hogy ez már megint csak kapkodás, mert vélhetően erre tudtak uniós pénzt lehívni, hogy "mentorok" segítenek majd az elhelyezkedésben a leszázalékolt embereknek. Csakhogy ha bárki vette volna a fáradságot és legalább az elmúlt évek statisztikáit megnézte volna, akkor könnyen és gyorsan rájöhetett volna, hogy a jogszabályba leírtaknak megfelelő ember már szinte nincs is a rendszerbe. Azok az emberek akik nálunk a rendszerbe vannak, azok vagy dolgoznak - tehát nincs szükségük mentorra, vagy akik nem, azokat 100 mentor is támogathatja, nem fognak dolgozni... Ráadásul a mentorok kormányhivatali keretek között, csak papíron lehetnek hatékonyak, vagy még úgy se.

Viszont egy dolog úgy néz ki, hogy talán még jó is lehet ebből az átalakulásból. Az pedig nem más, mint az, hogy a jogász vállalta, távollétem esetén vagy amikor szabadságon leszek, akkor helyettesít, hiszen a helyettesítésem már jó ideje nem megoldott. Elvileg a kolléganőnek kellett volna, de a saját munkáját se tudta ellátni, nemhogy még az enyémet is... De mivel az ő megbizatása most hónap végén megszűnik, így még papíron se lesz aki helyettesítsen, azt meg ugye nem lehet, tehát ezzel kezdeni kellett valamit. A jogász úgyis rálát arra amit csinálok, azt a néhány peres ügyet is mindig átbeszéljük, tisztába van a dologgal, szóval felajánlotta, hogy helyettesít. Ha így lesz, annak nagyon fogok örülni. Talán el tudok majd úgy menni a nyáron szabira, hogy nem arra jövök vissza, hogy hegyekbe tornyosulnak az iratok az asztalomon. Már el is kezdtem tervezgetni, hogy lehet nem is csak pár napokat veszek ki, hanem akár másfél hetet is egyhuzamba. Még jó is lehet ez az egész. Vagyis inkább jelenleg a jót akarom meglátni benne. A többi meg majd kiderül... 




Megjegyzések