Konditermi dillema - eldőlt

Pénteken ugye írtam, hogy eléggé leamortizált állapotba vagyok (voltam), de úgy készültem megoldani azt az állapotot, hogy munka után konditerembe készültem.

El is mentem. Én most voltam először ebbe az új terembe. Pénteken 2 óra előtt értem oda, köszönhetően a fél 2-ig tartó munkaidőmnek. A terem tetszik, bár kissé zsúfolt a sok gép miatt, hiszen itt egy szinten van minden, egy légtérbe, míg a korábbi konditerembe két szint volt, lent az erőnléti edzés kellékei, gépei, súlyzói, fent a másik emeleten pedig a kardió gépek.

A beléptetés után irány az öltöző. Tetszik, szép tiszta, de tök fura, hogy nincs rajta ajtó. Mondjuk az elhelyezkedése miatt nincs is rá szükség. Az öltözőszekrények nagyok, minden elfér benne, kb. olyan magas, mint én vagyok, tehát nincs alsó- és felső szekrény. Mindegyikbe van fogas (fa fogas) a ruháknak. A cipőknek alul egy külön rész. Mondjuk pad, az nem túl sok van, amin lehet öltözködni és gondolom ha sokan vannak egyszerre bent, akkor ez akár gond is lehet, de más negatívat nem tudok mondani. A padok olyanok, hogy ha a legszélére ülök is, akkor sem borul, billen, hanem stabil.


Ja, de még egy negatívum mégis van, de ez is csak részben probléma. Az öltözőbe nincs hajszárító. Erre sokaknak nincs is szüksége, de az én fejem olyan, hogy szakad róla a víz, a hajamat szárítani kell. Mivel jó idő volt pénteken így ez akkor nem okozott gondot, viszont kifelé menet a recepciónál megkérdeztem, hogy lesz-e hajszárító, vagy hozzak magammal? Mosolygott a recepciós és annyit mondott, hogy most is van, csak náluk a recepcióba, de később lesz az öltözőkbe is, és ha kérem természetesen most is odaadja. Nem kértem, jó idő volt, úgyis hazafelé vettem az irányt, ahol alig vártam, hogy lefürödjek és rendbe kapjam magam. Az öltözőbe is egyébként nagyon klassz tusolók vannak, és az elhelyezkedésük is szuper. Az előző konditerembe a tusolók az öltöző és a wc-k közti helyiségbe voltak, tehát aki wc-re akart menni, az mindenképp átment a tusolóknál, illetve ha vizet akart vételezni a kis kulacsába vagy sékerébe, akkor is a tusolók előtt tehette az meg. Ez szerintem egy kicsit kényelmetlen volt mind annak aki tusolt, mind annak aki kénytelen volt odamenni, hiszen a tusolókon nincs ajtó, függöny, stb. Ebbe a terembe viszont a leghátsó helységbe van a tusoló (külön a kézmosó, vízvételi lehetőség), tehát csak az megy oda, aki edzés után vagy szaunázás előtt/után tusolni szeretne. Nyilván abból adódóan is, hogy újonnan van megcsinálva, szép, tiszta és dizájnos mind a wc, mind a tusoló. De mivel pénteken nem vittem magammal tisztálkodó szereket és nagy törölközőt, így otthon tusoltam, nem az edzőterembe.

Jaaa, hát a szauna... Na, hát azt hiszem, hogy ez magába eldöntötte a kérdést, hogy visszamegyek-e a korábbi terembe? 

Pénteken ugye nem tudtam kipróbálni, mert nem vittem fürdőruhát és szaunatörölközőt, de vasárnap már felkészülten érkeztem. Letudtam az edzést, majd kipróbáltam a szaunát. Hát imádtam! Egyedül voltam bent, bár úgy alakították ki, hogy a férfi és a női öltözőből is egyaránt megközelíthető, tehát nem koedukált, de ugye ezt már korábban is írtam és most is tartom, hogy ha valaki engem akar nézni (szörnyűlködni), akkor tegye. Ez nem fog akadályozni abba, hogy szaunázzak. Egy kivétel lehet, ha nagyon sokan vannak bent. Azt nem szeretném, hogy a szaunába más hozzáérjen a bőrömhöz. De ha nem lesznek sokan, engem nem fog érdekelni, hogy fiúk ülnek bent, vagy szuper csinos lányok. Én be fogok menni. Vagyok én már elég öreg ehhez!

A terembe a gépek egyébként elég jók, vagyis amiket eddig próbáltam azok szuperek voltak. Sokkal jobbak, mint a korábbi terem gépei, modernebbek. A lábtológép is teljesen más érzés itt, mint a korábbi helyen, pl. a combtávolító és a combközelítő gép itt 2 & 1-ben, csupán a beállításon múlik hogyan akarom használni, nem kell külön-külön gépre átülni. Van egy csomó gép, amit azt se tudom, hogyan kell használni. Megkértem a lányom, hogy majd segítsen, de egyelőre még nem egy időbe mentünk edzeni, szóval remélem előbb-utóbb ez is összejön, megmutatja és még több gépet tudok majd használni. Egyelőre bővel elég az is amit ismerek... Amúgy nyilván van rajz a gépen, hogyan is kellene használni és QR kódos leolvasási lehetőség is van, csak nem akarok azzal b@szakodni. A futógép is tetszik, bár a fiam is említette, hogy azok szerinte nem új gépek. Nos szerintem se újak, de felújítottak. A kijelzőn itt nem lehet beállítani pl. random helyeket, mintha ott futnék (az előző terembe lehetett). Itt csak a szükséges infókat mutatja, elégetett kalória, sebesség, dőlésszög, pulzus, megtett távolság. Vasárnap sikerült egy olyan gépet kifognom, amin nem volt tökéletes a futás, mintha csúszott volna a szalag egy kicsit, de azért lenyomtam az 5 km-t, kb. 45 perc alatt. Pénteken egy másik gépen futottam, az jó volt, azon többet futottam és csodálkoztam is, hogy azért csak kihagytam egy kis időt, de a felsőtest edzés után simán, gond nélkül lefutottam egy órát. 

Összegezve: az nem tetszik, hogy nagyon sokan választják ezt a termet, viszont minden más tetszik! A szauna pedig nálam eldöntötte a kérdést. Imádtam! Épp azon gondolkodtam, hogy akár minden nap, még a "pihenőnapomon" is kimegyek és futok egy fél órát, majd szaunázok egyet, ha már benne van az árban. De olvastam, hogy eleinte csak heti 2-3 alkalommal ajánlják edzés után 15 percig , aztán később már akár lehet minden napos és addig, amíg jól esik. 

Ja, még egy hétvégi történés: szombaton késő délután épp a lányomtól tartottunk hazafelé, vittünk neki egy kis hazai főtt ételt, hiszen a párja Győrbe volt edzőképzésen és azt hittük, hogy magának nem főz (de főzött). Szóval épp tőle tartottunk haza amikor a település központjába épp előzni kezdtem volna a helyi buszt, kitettem az irányjelzőt, de ebbe a pillanatba a busz elindult. Irányjelző vissza, enyhe fékezés, majd egy halk csattanás. Félreálltam, a mögöttem lévő is félreállt. Kiszálltam a kocsiból, látom az én kocsimnak semmi baja. Elindultam a mögöttem lévő autóhoz (ami vagy 10 méterre volt legalább), látom annak sincs semmi baja, de azért megkérdeztem az autóból kiszálló férfit, hogy Ő is hallotta a csattanást? Erre Ő: "igen, belém jöttek... Eddig is a seggembe jött aki mögöttem volt és mivel én is előzni akartam a buszt, de láttam hogy elindul, ezért én is fékeztem, a mögöttem lévő meg nyilván nem tudott megállni". Akkor már láttam én is, hogy valóban belé mentek. Egy fiatal srác vezette a hátsó autót. Megsajnáltam szegényt, aki elkezdte mondani a mögöttem haladó pasinak, hogy minek fékezett, miért nem előzte meg a buszt, mert akkor nem ment volna bele. A hátsó kocsi igencsak összetört, a mögöttem haladó pasi kocsiján alig látszott bármi, igazából a rendszemtáblájánál horpadt be.


Nem is értettem, hogyan lehet az, hogy amibe belement, azon szinte nem is látszik semmi, azzal ellentétbe, ahogy az övé összetört? Megkérdeztem, hogy van-e rám szükség, vagy mehetek? Annyira furi volt, mert mind a két pasi tanácstalan volt, nem is tudták, hogy mit kell csinálni. A srácba felmerült, hogy rendőrt kell hívni. Én annyit mondtam, hogy persze lehet azt is, de ha nincs személyi sérülés akkor nem érdemes, ha elismeri a felelősségét, mert ha rendőrt hívnak, akkor nem ússza meg helyszíni bírság nélkül. Ezt tudom, mert korábban az öcsém mondta, illetve olvastam is. Ezért ha nem ismeri el valaki a felelősségét, akkor kell rendőr. Ha elismeri, akkor elég ha ezt leírja a bejelentőre és ajánlott két tanú is, mert a lányom is járt már úgy, hogy a helyszínen elismerte a károkozó, később meg visszavonta és mivel nem volt tanú, így nem fizetett a biztosító. Szóval én csak azért maradtam, hogy szóban navigáltam a két pasit, hogy mégis mit kell tenni (kék-sárga bejelentő, stb.). De utána már nem kellettem, így hazamentünk. Érdekes volt, az ember azt gondolná, hogy ilyen szituációba ordibálnak egymással meg megy a káromkodás, de itt nem volt. A végén pedig még meg is köszönte a mögöttem haladó károsult, hogy voltam olyan jó fej, hogy megálltam én is, és "segítettem" nekik.

A hétvégi piacozás természetesen megvolt. Nem sok mindent találtam, de azért akadt egy-két dolog, főleg a lányomnak eladásra. A fiam lebetegeedett szegény, pont most, mikor 3 napig szabad, pont most kapott el valamit, megy a hasa... 

A pénteki bejegyzéshez képest annyi pozitív változást mindenesetre el tudok mondani (magamról), hogy már nem vagyok punnyadt. Még a hétfő se zavar, nincs az a hétfői hangulatom... Azt még nem tudom, hogy ma elmegyek-e az új edzőterembe, de még az is lehet, hogy csak kocogok egy kicsit, meg szaunázok egyet. 

Szép hetet!

Megjegyzések